10 rad dietetyka na świąteczny czas

Jak jeść w święta, żeby nie zaprzepaścić efektów diety lub po prostu dobrze czuć się i nie cierpieć z przejedzenia? Takie pytanie zadaje wiele osób. Nie należy obawiać się pewnych odstępstw od przyjętego sposobu żywienia, ale należy do nich podejść z pewną rozwagą i zadbać o to, żeby kilogram czy dwa przybrane na wadze skutecznie stracić w następnych dniach.

1. Jedz na małym talerzu. 10-rad-dietetyka-na-swiateczny-czas
2. Skosztuj wszystkich potraw, ale nałóż ich małe ilości.
3. Dokładnie gryź i żuj każdy kęs (co najmniej 20 razy).
4. Nie bierz dokładek.
5. Nie siadaj do stołu wygłodzonym, wtedy jest większa szansa niekontrolowanego „rzucenia się” na jedzenie.
6. „Odchudź” potrawy. Przygotuj do sałatek lżejsze sosy, na bazie jogurtu a nie majonezu. Zamiast ciast z kremem, przygotuj niskokaloryczny sernik na zimno.
7. Pozwól sobie na tylko jedno słodkie danie każdego dnia świąt, owoce niech będą alternatywą dla ciast.
8. Pij duże ilości wody i herbat ziołowych – wspomagają trawienie.
9. Zadbaj o to, aby nie siedzieć cały czas przy stole: baw się z dziećmi ich prezentami, tańcz z nimi przy choince, wyjdź na spacer. Rozmawiaj i kolęduj z rodziną, – rozmawiając i śpiewając mniej zjesz.
10. Nie stwarzaj wygody, nosząc luźne workowate ubrania. W dopasowanym stroju trudniej jest ulegać pokusom.

Jeśli przesadziłeś w święta, zrób sobie dzień owocowo – warzywny lub płynny (ok. 2 l soków owocowo – warzywnych).
Zasady te dobre są nie tylko od święta również przy okazjonalnych spotkaniach i imprezach.

Życząc Państwu przyjemnych i zdrowych Świąt przy suto, lecz niskokalorycznie zastawionym stole.

Pozdrawiam
Aneta Czerwonogrodzka