Akcja RAZEM

AKCEPTACJA
Gdy dam spokój temu, czym jestem, staję sie tym czym być mogę – Lao Tsy.

akcja-razemJednym z najważniejszych wyzwań jakie napotykamy na drodze naszego rozwoju osobistego i duchowego jest akceptacja siebie. Jest ona fundamentem dla dalszego rozwoju. Zazwyczaj wydaje nam się, że aby zaakceptować siebie, musimy coś w sobie zmienić albo szukamy akceptacji na zewnątrz. Żadna z tych dróg nie prowadzi do pełnej samoakceptacji, ponieważ możemy jej zaznać jedynie wewnątrz nas samych i nie jest ona uwarunkowana ani tym, kim jesteśmy, ani tym, jak jesteśmy odbierani.
Do pełnej akceptacji prowadzi nas, według jogi, aktywny proces obserwacji siebie, bo dzięki niemu zaczynamy siebie rozumieć, czyli zaczynamy rozumieć funkcjonowanie naszego umysłu, emocji, motywy wyborów. To zrozumienie, bez osądzania, prowadzi do  akceptacji, a ona prowadzi nas w sposób naturalny do zmian, do dalszego rozwoju.

Obserwacja, o jakiej mówią joginowie nie jest praktyką odseparowywania się od siebie i swoich emocji. Nie jest też procesem wyłącznie racjonalnym i  intelektualnym. Obserwacja to aktywny proces bycia ze sobą w pełni, czyli odczuwania wszystkich emocji, zmysłów i doznań ciała, zauważania myśli, ale bez reagowania na nie. I jeśli nie walczymy z tym kim jesteśmy, zaczynamy siebie widzieć w pełni, zaczynamy siebie rozumieć głęboko, i oczyszczamy się  z toksycznych emocji i zachowań, które są przyczyną naszego strachu i ograniczeń.

Zaczynamy rozumieć, że rozwój duchowy to proces wewnątrz nas, niewymagający zmian na zewnątrz nas. I zaczynamy akceptować z pokorą i empatią indywidualną drogę rozwoju każdego człowieka.

Nie zapominamy o Radości (Wydanie 1.)
Naszą codzienną praktyką duchową może być zarówno medytacja, jak i modlitwa, świadomy oddech, refleksja, czy ćwiczenia jogi. Pamiętaj, że możesz je łączyć według potrzeby Twojego ciała, umysłu i duszy.
Ćwiczenia przedstawione w tym wydaniu Transformacji możesz połączyć z medytacją radości opisaną w poprzednim wydaniu.

Ćwiczenie oddechowe:
Oddech naprzemienny:
Usiądź wygodnie z wyprostowanym kręgosłupem,
lewą dłoń połóż na lewym kolanie,
zamknij oczy i skup je na jednym punkcie (np między brwiami).
Używaj tylko prawej dłoni do blokowania na przemian prawej i lewej dziurki od nosa

1. prawym kciukiem zablokuj prawą dziurkę od nosa, weź wdech przez  lewą dziurkę od nosa
2. zablokuj małym palcem lewą dziurkę od nosa i zrób wydech przez prawą dziurkę od nosa
3. zrób  wdech przez prawą dziurkę od nosa
4. zablokuj kciukiem prawą dziurkę od nosa i zrób wydech przez lewą dziurkę od nosa
To jest jeden cykl, wykonaj ten cykl 10 razy

Po zakończeniu ćwiczenia pozostań z zamkniętymi oczami i pozwól, aby oddech był spokojny i naturalny
Pozostań w bezruchu i obserwacji siebie, swoich myśli, emocji przez kilka minut.

Halasana – pozycja pługa
Połóż się na plecach,
przyciągnij kolana do klatki piersiowej (pozycja a.),
przesuń brodę w kierunku szyi,
podczas wdechu przesuń nogi za głowę podpierając sie rękoma (pozycja b.),
oprzyj się palcami stóp o podłogę,
wyprostuj nogi w kolanach, ale nie na siłę, na początku możesz lekko zgiąć kolana,
wyprostuj kręgosłup,
spleć palce dłoni i połóż ręce na podłodze, łokcie są wyprostowane (pozycja c.)

Dla osób początkujących:
Zacznij od pozycji a.,
podpierając się rękoma, podnieś nogi do góry podczas wdechu (pozycja d.),
podczas wydechu opuść wyprostowane nogi tak nisko jak możesz (pozycja d.),
staraj się, aby kręgosłup był wyprostowany.
Kontynuuj podnoszenie i opuszczanie wyprostowanych nóg, nie zginając kolan i cały czas podpierając się rękoma.

Uwagi:
Nie przekręcaj głowy lub szyi i nie wykonuj gwałtownych ruchów będąc w tej pozycji.
Kto nie powinien wykonywać tej asany: osoby z wysokim ciśnieniem, wrzodami żołądka, kobiety podczas miesiączki, kobiety w ciąży.

Korzyści halasany:
poprawa trawienia
dotlenienie mózgu
stymulacja wszystkich wewnętrznych organów jamy brzusznej
wzmacnianie mięśni pleców
uelastycznianie kręgosłupa
pomocna przy leczeniu astmy, cukrzycy, zaparć

Partnerem w Akcji RAZEM jest SANTE

Źródło:
http://transformacja.net/2012/09/akcja-razem-2/